گروه‌های پرخطر چه کسانی هستند؟
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 72
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 348
:: بازدید ماه : 8037
:: بازدید سال : 20726
:: بازدید کلی : 297864
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400

بعضی از افراد از جمله بیماران «قلبی، افراد مبتلا به دیابت و تمامی زنان باردار» نسبت به بقیه افراد جامعه بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند و به آن‌ها گروه پر خطر گفته می‌شود.

عده‌ای از مردم بیش از بقیه در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند که ما به آن‌ها می‌گوییم «گروه پرخطر»؛ یعنی به‌دلیل شرایط کاری و جسمی‌شان یا خیلی در معرض دسته انبوهی از ویروس کرونا هستند و یا اگر با ویروس کرونا ملاقات کنند، احتمال اینکه درگیری شدیدتری پیدا کنند و درمانشان زمانبر و هزینه‌برتر شود بیشتر است.

عوارض کرونا در گروه‌های پرخطر طولانی‌تر از دیگر افراد است و به همین دلیل است که همه ما باید از این گروه بیشتر محافظ کنیم، همانطور که خودشان باید سختگیری بیشتری برای استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی داشته باشند.

« بیماران قلبی و عروقی، فشارخونی‌ها ، دیابتی‌ها ، بیماری‌های مزمن کلیوی ، بیماران دارای HIV  ، بیماران سیستم ایمنی ، بیماران مزمن ریوی ، تمامی زنان باردار ، کودکان ، تمام کسانی که اضافه وزن بالا دارند ، افرادی که مضطرب هستند ، تمامی کادردرمان کشور و افراد بالای 65 سال » 13 گروهی هساتند که باید در اولویت تزریق واکسن مووید 19(کرونا) قرار گیرند ، اما از زمانی که تزریق این واکسن شروع شده نامی از بیماران دیابتی نیست .

آیا این دست از بیماران که ۱۱درصد جمعیت بالای ۲۵ سال در کشور را تشکیل می دهند که در این میان تعداد افراد مبتلا به دیابت نوع دو بسیار قابل توجه‌تر از مبتلایان به دیابت نوع یک است. از این آمار یاد شده ۱۰ درصد را مردان و ۱۱.۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. در گذشته آمار ابتلا به دیابت در روستاها و شهرهای بزرگ بسیار متفاوت بود، اما اکنون در روستاها نیز هشت درصد جمعیت بالای ۲۵ سال دیابت دارند که این عدد حاکی از رشد ۱۲ درصدی ابتلا به دیابت در روستاها در سالیان اخیر است. در این میان سهم پایتخت نشینان از آمار ابتلا به دیابت، ۱۲.۸ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال است.

از طرفی خبرنگاران هم که مستقیم  با تمام اقشار جامعه سر و کار دارند و به بیمارستان ها نیز برای کسب خبر مراجعه می کنند قشری هستند که در معرض خطر هستند ، امید است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و ستاد مرکزی مبارزه با کرونا  به این دو قشر هم گوشه ی چشمی برای تزریق واکسن داشته باشند .



:: بازدید از این مطلب : 1373
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.